Résztvevő neve: Linczmayer Judit (pszichológus)
Úti cél: Ausztria, Bécs
Képzés megnevezése: Drama Techniques: Developing Self-Expression, Communication and Social Skills for All Students
Munkanyelv: Angol

Képző: Europass Teacher Academy

A képzés programja:

A dráma technika használata segíti a mentális és emocionális fejlődést egy holisztikus módszer kialakításával. Az empátia növeléséhez új módszereket biztosít, segít jobban megérteni a „testnyelvet”. A gyakorlatok hozzájárulnak a diákok közötti együttműködés, és a koncentráció fejlesztéséhez. 

A kurzuson hasznos gyakorlatokon vettem részt, amik a diákok közötti együttműködést, empátiát, és koncentrációt tudják fejleszteni.

A diákokkal való csoport munka során a megtanult gyakorlatok jól alkalmazhatóak.

Résztvevő neve: Mező Krisztina (angol nyelvtanár)
Úti cél: Spanyolország, Valencia
Képzés megnevezése: 21st Century Skills for Teachers and Students
Munkanyelv: Angol
Képző: Europass Teacher Academy

A képzés programja:

  • Kihívások és lehetőségek napjaink iskoláiban
  • Belső és külső motiváció a tanulási folyamatokban
  • Tanár és diák kulcskompetenciái
  • Feladatalapú és projektalapú tanulás; hogyan lehet ezeket a módszereket kihasználni és az órákat felépíteni ezek alapján
  • Fordított osztályterem, mi ez, és mik az előnyei és hátrányai
  • A fejlesztő (tanulást támogató) értékelés és szummatív értékelés (minősítés, kategorizálás, lezárás)
  • A tanulási folyamat elvárt eredményét írja le, cselekvést jelentő igéket használ, specifikus, konkrét, világos, egyértelmű és mérhető.)
  • Magabiztosabbá válni a 21. századi készségek beépítésében a szakórákba és tanítási célok eléréséhez.

A tanítási-tanulási célok eléréséhez szükséges motiváció és a megfelelően kiválasztott modern, a mai diákok igényeihez illesztett módszertan és technikák kiválasztása a tanórák eredményességének céljából. A diákok eredményesebb motiválása a 21. században különböző tanulás módszertani megközelítésekkel és technikákkal. A feladatlapú oktatás mellett, a fordított osztályterem és projektmunka módszertan használata.

A kurzus által bizonyos mértékben a szaktudományos, szaktárgyi, tudás; a pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és értékelése; a tanulás támogatása a 21. században; a digitális készségek; a kommunikáció és szakmai együttműködés kompetenciái fejlődtek.

Az eddig használt alkalmazásokon (Kahoot, Google Classroom, Wordwall, Learning Apps) túl a Trello, Flipgrid, Edpuzzle, Chat GPT, openai.com beintegrálása a tanórákba, a fordított osztályterem használata. Kollaboratív munka más szaktanárokkal, amennyiben a tanmenet lehetővé teszi (projektmunka).

Résztvevő neve: Nyerges Eszter (angol nyelvtanár)
Úti cél: Finnország, Helsinki
Képzés megnevezése: Empowered Teachers: Rediscover Your Motivation and Energy
Munkanyelv: Angol
Képző: Europass Teacher Academy

A képzés programja:

Fő célom a tanári munkám minőségi fejlesztése volt. Célom volt megismerni egy számomra új szemléletmódot, amely kiemeli a tanár személyének fontosságát az oktatási folyamatban. Igyekeztem elsajátítani konkrét módszereket a személyes motiváció növelésére és megtanulni megállítani a kiégési folyamatot konkrét technikákkal.

Az elvárt tanulási eredmények teljesültek. A tréning során végig követtem egy folyamatot melynek során megtanultam felismerni azokat a személyiségjegyeimet melyek támogatnak, megerősítenek abban, hogy tanárként hatékonyan dolgozzak. A pozitív pedagógia szerint az erősségeimre koncentráltam. Tanultam módszereket, hogy sikeresen tudjam kezelni az életemben jelenlevő stresszt, valamint helyzetgyakorlatokon vettem részt, ahol a kiégési tüneteket azonosítottam.

Idegen nyelvi képességeimet is fejlesztettem a mobilitás során a folyamatos angol nyelvű kommunikáció során. Személyiségem is fejlődött az közös munka során; közvetlenebb, nyitottabb, érdeklődőbb személyiségjegyeim megerősödtek. A kulturális hatások szerepe sem elhanyagolható, megismertem más nemzetek eltérő iskolarendszerét és Helsinki nevezetességeit.

Elemeztem a megismert módszerekben rejlő lehetőségeket és az alábbi területeket azonosítottam a saját munkám eredményességének növelésére: a tanított tantárgyam (angol) során tudom alkalmazni a drámajátékban rejlő személyiségfejlesztő és ezzel párhuzamosan nyelvileg is fejlesztő lehetőségeket. A tanfolyam során elsajátított testtudatosságra építő valamint relaxációs gyakorlatokat kollégáimmal is megosztom, így harmonikusabb munkakörülményeket teremthetünk. Pozitív tapasztalataimat megosztom kollégáimmal és szeretném őket bíztatni hasonló lehetőségek pályázására

Résztvevő neve: Simon Zsolt (angol nyelvtanár)
Úti cél: Írország, Dublin
Képzés megnevezése: Brain-Based Learning – Understanding How Students Really Learn
Munkanyelv: Angol
Képző: Europass Teacher Academy

A képzés programja:

A továbbképzés az alábbi témákat érintette (angolul):

  • the brain: facts and myths
  • growth and fixed mindsets
  • effective teaching and learning strategies
  • focus, attention and deep thinking
  • curiosity and making connections
  • memory techniques
  • creativity and visual thinking
  • emotions and learning
  • looking after your body
  • build yourself a digital second brain + digital tools
  • the power of habits

Elvárt tanulási eredmények:

  • a tanulási folyamat javítása
  • a tanítási tevékenységek és a kognitív képességek kapcsolata
  • új ötletek, új megközelítések, tippek és trükkök, új személetek megismerése
  • tanulók segítése a tanulási folyamatban

Tanulási eredmények értékelése:

  • A tanultak ismeretében munkámat hatékonyabban és eredményesebben fogom tudni elvégezni.
  • Új szakmai lehetőségekkel és emberi megközelítésekkel ismerkedtem meg.
  • Megtanultam, hogyan kerülhető el a túlzott rutin a munkámban.
  • Modern technikai megoldásokat, modern eszközöket, applikációkat ismertem meg.
  • A kurzuson résztvevő kollégák az enyémtől eltérő látásmódját beépítem a munkám során
  • A választott tréning érdekes és hasznos volt, sok új információt adott.

A kurzus során megismertetett elméleti és gyakorlati anyagnak egyrészről szemléletformáló valamint heurisztikus aspektusa is volt, értve ez alatt, hogy 17 éves pedagógusi munkámból fakadó tapasztalataimat más megvilágításba helyezte, segített másképp szemlélni a tanulási-tanítási folyamatot.

Úgy érzem, ezt az új látásmódot nemcsak saját pedagógusi munkámban, hanem vezetői feladataim ellátásában is tudom hasznosítani, valamint segítségére lehetek kollégáimnak a hatékonyabb tanulás-tanítás tervezéskor.

(A szakmai beszámolók a 2022-1-HU01-KA122-SCH-000077997 számú „Felzárkózás a XXI. század kihívásaihoz: tanítás-tanulás a digitalizált világban” című ERASMUS+ KA1 mobilitási projekthez kapcsolódnak.)

Kiss Róza 10/B osztályos tanuló a Tiszán innen, Dunán túl – országos népdaléneklési
minősítő verseny március 6 – án Balatonalmádiban megrendezett megyei fordulóján kiemelt
arany minősítést szerzett és bejutott az országos fordulóba.Szívből gratulálunk.
Felkészítő tanára: Baksa Kata

Iskolánk volt tanulója Molnár Attila a glasgowi fedettpályás atlétikai világbajnokságon 400 m síkfutásban 5. helyezést ért el.
Gratulálunk és nagyon büszkék vagyunk Attilára aki új országos csúcsot is futott az elődöntőben!

 

Tóth Barnabás 9.KNY/A osztályos tanuló március 2-án a megyei sakk diákolimpián első helyezést szerzett és így országos döntőbe jutott.
Gratulálunk!

Február utolsó hete rengeteg franciás programmal telt, amelyek előkészítésében a tagozat tanárai és diákjai lelkesen vettek részt. Hétfőn valamennyi franciás osztály egy olimpia kvízt töltött ki, a legjobb csapatok jutalomban részesültek.
Kedden a tagozatot alapító, korábban tanított tanárok és a jelenlegi franciatanárok találkozójára került sor.
Szerdán, február 28-án zajlott a franciás tagozat igazi ünnepe.
A Frankofón napon készült képek megtekinthetőek itt: Galéria


A 2023/2024-es országos Kreatív Szövegíró Verseny
döntőjében

Szitnyik Hanna (12. A)
4. helyezést ért el.

Gratulálunk a szép eredményéhez!
Felkészítő tanáruk: dr. Kocán Béla.

A döntő helyszíne, időpontja: Győr, 2024. március 22.

 

Március 1-jén és 2-án került sor a spanyol kéttannyelvű iskolák országos találkozójára, amelynek ebben az évben a kecskeméti Bolyai János Gimnázium adott otthont. Idén minden gimnázium sorsolással kapott egy spanyolajkú országot, amely tematikául szolgált egyes előzetesen elkészítendő feladatokhoz, így tanulóink közelebbről is megismerkedhettek az argentin kultúrával. Az előzetes versenyszámokban tanulóink szép eredményeket szereztek: Tóth Zsófia (9.A) a plakátverseny, Tombor-Madarassy Ilona (12.A) pedig a képregényverseny első helyeit szerezték meg.

Baukó Csenge (11.C) tanulónka "Szép Magyar Beszéd" megyei versenyen 2. helyezett lett, így bejutott a döntő fordulóba.

Gratulálunk a szép eredményhez!

Felkészítő tanár: Horváth Judit