2021. szeptember 27-én a 11.B osztály elindult a terepgyakorlatára. Állomásunk első helyszíne a Csodabogyós-barlang volt Balatonedericsen. A barlanghoz vezető út fél órát vett igénybe, erősen emelkedett. A túra után megkezdtük az ereszkedést a barlangba. A közlekedés nem volt egyszerű kúsztunk-másztunk a csúszós köveken. A szűkös helyek után egy "óriás terembe" érkeztünk, melynek falain cseppkőképződményeket láttunk. A "szülőcsatornán" keresztül jutottunk le az oszlopos cseppkövek birodalmába, ahova 200m volt az út. Visszafelé ugyanezt a túrát tettük meg. Ezután az Afrika Múzeumba vezetett utunk. Itt meghallgathattunk egy előadást Nagy Endre életéről, aki éveket töltött Tanzániában. Majd egy kis szabad program következett. Az idő nem kedvezett nekünk, de minden lehetőséget kihasználtunk.

2021. október 1-én megkezdtük második terepgyakorlatunkat. Ezen a napon Dörgicsére utaztunk, ahol egy 8 km-es túrát tettünk. Az útvonal a Boldogasszony templomtól a Kossuth kilátóig és vissza tartott. Az út során szorosabb barátságok alakultak ki.

A nap lezárásaként Tagyonba látogattunk egy volt Vetésis diák pincészetéhez. Hollósy Zsombor mesélt nekünk a szőlőtermesztésről, a szüretelésről és a bor készítéséről. Természetesen meg is kóstolhattuk a mustot,- amit Zsiga és Koppány saját kezűleg készített - a murcit, újbort és tavaly palackozott Olaszrizlinget.

Köszönjük az élményeket a Csodabogyós barlang barlangászainak és Hollósy Zsombornak!

Kísérőtanáraink voltak: Szarkáné Gáspár Andrea és Kreschkáné Világhy Bernadett tanárnők.

A terepgyakorlaton készült képek megtekinthetők itt: Galéria

Néhány gondolat a diákoktól:

Nagyon jól éreztem magamat, finom volt a brownie, még jobban összeszokott az osztály, és ez tök jó érzés. Jók voltak a programok, a barlangászás néha kicsit ijesztő volt (pl denevérek) de jó volt. - Kriszti

Én is nagyon jól éreztem magam, sokat nevettünk az úton. Szerintem még közelebb került egymáshoz az osztály. A tanárnőtől kaptunk browniet az nagyon ízlett. A barlangászás pedig nagyon kalandos volt. - Blanka

A barlangban egy teljesen új világot ismertünk meg. A rossz idő ellenére a hangulat nagyon jó volt és jobban összekovácsolódott az osztály. A brownie is nagyon finom volt, plusz energiát adott a túrához. - Boróka

A barlang volt a napunk fénypontja hétfőn, szuperül lejutottunk a barlang mélyére, majd rájöttünk, hogy vissza is kell menni. De sikeresen teljesítettük a túrát. Az összes kirándulás csapatépítő és ez is szuper élmény volt.- Fruzsi voltam

Köszönjük a lehetőséget, hogy a terepgyakorlatunkat idén megtarthattuk, hiszen sajnos minden próbálkozásunk ellenére 9. és 10. osztályban sem tudtuk ezt megvalósítani. Nagyszerű élmény volt együtt a Csodabogyós-barlangban kúszni-mászni, együtt túrázni és elmerülni a borászat rejtelmeiben. Amellett, hogy a környéket és környezetünket jobban megismertük, az osztály közössége is fejlődött. Mindenkinek kívánom, hogy a terepgyakorlata hasonlóan jól sikerüljön, a dörgicsei selfi-hidat a vulkán belsejében ajánlom mindenki figyelmébe! Külön köszönet Tanárnőnek a kísérésért, szervezésért és a finom brownie-ért!- Uff én beszéltem - Koppány

Felejthetetlen élmény volt a barlangot felfedezni. A kaland közelebb hozta az osztályt, és mindenki jól érezte magát. – Luca

A barlang miatt egy kicsit aggódtam, de végül jó, hogy ilyen helyre látogattunk, mert magamtól kihagytam volna. Így egy új dolgot ismerhettem meg, amit jó dolognak tartok. Kár, hogy később elromlott az idő, de a hangulatot szerintem nem befolyásolta. A második napot is élveztem, kellemes volt túrázni napsütésben, és az osztállyal is jó érzés volt tantermen kívül időt tölteni. - Csanád