Ko PalKő Pál 1941. június 2-án született Perespusztán (Heves, Jászszentandrás) Macky Béla és Pataki Terézia gyermekeként. 1963–68 között végezte el a Magyar Képzőművészeti Főiskolát, ahol Somogyi József tanítványa volt.

1955-ben a jászszentandrási katolikus templomba stációképeket készített. 1963 óta kiállító művész. 1978-tól a Magyar Képzőművészeti Főiskola tanára, 1990 óta tanszékvezetője, 1990–1991 között docense, 1991-től egyetemi tanára, 1992–1995 között rektorhelyettese volt.

1986 óta a hevesi művésztelep vezetője. 1990–1995 között a Kossuth-díj valamint a Széchenyi-díj Bizottságának tagja volt. A Samu Géza Alapítvány kuratóriumának elnöke, 1993–96 között a Magyarok Világszövetsége Képzőművészeti és Iparművészeti Társaságának elnöke, a Berzsenyi Dániel Társaság elnökségi tagja, 1995 óta a Magyar Művészeti Akadémia tagja, 1996 óta a Lyukasóra képzőművészeti rovatvezetője volt. 2001-ben Párizsban életmű-kiállítása nyílt.

Az 1970-es évek közepéig főleg színesen festett pop-art faszobrokat készített. Későbbi stílusa egyre inkább visszanyúlt a magyar fafaragás hagyományaihoz. Ő készítette Mohácson a történelmi emlékhely rendezési koncepcióját, továbbá többek között ő alkotta meg a Magyarok Nagyasszonya kápolna kődomborműveit a Vatikánban.

A Vetési Albert oltárkő nevű alkotása a gimnázium előterében található.

 

  TRIANON - 100  

 

„Trianon árnyékában élve feledjünk el minden személyi sérelmet, pártoskodást és nyújtsunk testvérkezet mindenkinek, aki szívében és szándékában magyar még, még akkor is, ha nézeteink sok mindenben nem egyeznek.” Wass Albert

Tisztelt Szülők! Kedves Diákok!

2010. óta az 1920-as trianoni békeszerződés aláírásának évfordulójára emlékező, június 4-ére eső nemzeti emléknap Magyarországon a Nemzeti Összetartozás Napja, amely minden évben iskolai megemlékezés is.

Idei műsorunkat itt érhetik el:

 

 

"No hay mal que por bien no venga" - azaz minden rosszban van valami jó. Ilyen címmel kellett novellát írniuk a Budapesti Cervantes Intézet „Papírral és ceruzával” című irodalmi vetélkedőjére jelentkező spanyolul tanuló és spanyolajkú diákoknak. A beérkező novellákat neves hispanista szakemberek és négy magyarországi egyetem professzorai bírálták el három kategóriában. Az irodalmi vetélkedőn Németh Kata, 9.KNYA osztályos tanulónk első, Csidei Rebeka, 9.A osztályos diákunk pedig harmadik helyezést ért el.

Alkotásaik elérhetőek az alábbi linkre kattintva.

Szeretettel gratulálunk Katának és Rebekának, valamint további sok sikert, szép eredményeket kívánunk nekik!

¡Estamos orgullosos de vosotras!

 

A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán rendkívül nagy hangsúlyt helyezünk a környezettudatosságra, a fenntarthatóságra, ezért olyan szemléletformáló programokat dolgozunk ki, amelyek célja, hogy elindítsák az egyetemi hallgatókat és a középiskolás diákokat a körforgásos gazdaság felé vezető úton.

Ennek érdekében felmérést végzünk, hogy megismerjük, mely témakörök tartanak számot a legnagyobb érdeklődésre a körforgásos gazdasággal kapcsolatban a középiskolások és az egyetemisták körében. A kérdőív az alábbi linken érhető el:
https://www.gtk.uni-pannon.hu/korforgasos-felmeres/

A felmérést a 2019-1.3.1-KK-2019-00015 azonosító számú, „Körforgásos gazdasági alapokon nyugvó fenntartható kompetencia központ létrehozása a Pannon Egyetemen” című Pályázati Projekt keretében végezzük. A projektről bővebb információt a https://www.gtk.uni-pannon.hu/korforgasos-gazdasag/ oldalon talál.

Dr. Fehérvölgyi Beáta
dékán

 

12.A osztály (Osztályfőnök: Varga Balázs)

12A

12.B osztály (Osztályfőnök: Csatári Nóra Éva)

12B

12.C osztály (Osztályfőnök: Orosz Enikő)

12C

12.D osztály (Osztályfőnök: Czuppon Anett)

(feltöltés alatt)

 

A rendkívüli járványhelyzet ötödik hetét kezdjük. Ez mindannyiunkat – diákot, tanárt, szülőt – eddig soha meg nem tapasztalt kihívás elé állított és állít, nem megszokott helyzetekre kell reagálnunk, tapasztalatainktól merőben eltérő megoldásokat kell követnünk.

Időnk nagy részét valamennyien valamilyen képernyővel szemben töltjük, rászegeződünk a nap legnagyobb részében, de nélkülözzük a metakommunikáció azonnali reakcióit, a kölcsönös, valódi, bátorító tekinteteket. Ez a helyzet óhatatlanul azonnali közlés-impulzust vált ki mindannyiunkból: reagálunk mindenre. Pedig ebben az esetben is megfontolandó lenne a közléseink minimális mérlegelése, ne alkossunk azonnal sommás véleményeket, amit az enter gomb azonnal és visszavonhatatlanul tovább repít. Biztosíthatok mindenkit, hogy minden kérdéssel/kéréssel foglalkozunk (a közlés-cunamik útján hozzánk érkezőkkel is), a segítő szándékunk vezeti a megoldások keresését.

Egy élő közösség tagjai vagyunk – legintenzívebben a diák és a tanár, de teljes mértékben érintetten a szülő is. A közösség tagjai számára pedig alapvető elvárás a megértés és a segítés szándéka. Az iskola bizalmat és megértést szeretne kérni: sem diák, sem szülő ne feltételezzen semmilyen rossz szándékot a döntéseink mögött. A megértéshez pedig támogatásért folyamodunk, hiszen mindannyian azért küzdünk, hogy ebben a rendkívüli helyzetben is a lehető legjobb teljesítményhez, a sikerhez juthassanak el diákjaink, miközben a legkisebb és legkevesebb veszélynek vannak kitéve. Ez vezérli jelenlegi mindennapjainkat, és ha megtapasztalhatjuk a támogatást, még nagyobb lelkesedéssel, körültekintően, még odaadóbban teszünk meg mindent a közös sikerért.

Szántai Erzsébet

Igazgató