A 11. évfolyam Kádár Jutka tanárnő matematika fakultációs csoportja a koordináta geometriában tanult egyenes és kör kölcsönös helyzetének tanulmányozásával, egyenletek felírásával, metszés, érintés foglakozott. Megismerkedtek a Geogebra szerkesztő program alkalmazásával ezen a területen.  

 

A két napos programban a 11. évfolyamos fizika fakultációsok 5 csoportra bontva vettek részt. Minden csoport olyan tevékenységben vehetett részt, amire a tanórai időkeretek sosem adnak lehetőséget.

Egy nagyobb eszközrendszerrel egy előre meghatározott témában önállóan megtervezett mérés sorozatot hajtottak végre. Ezen mérések segítségével ismert törvények igazolásait végezhették el, de lehetőség volt kifejezetten mérnöki tevékenységre is. A mérések során volt olyan csoport, akik megismételték a 20. század elejéből származó Millican-kisérletet, mások mérhettek fotokapukkal mozgásokat, de nagyon érdekes volt az is, hogy miként lehet elektronikus szenzorokkal bánni.

Az elektronikus szenzorok manapság mobiltelefonjainkban is benne vannak, így sokszor nem is tudjuk, hogy mennyi ilyen modern eszközt használunk mindennapjaink során. A két nap során ezekre a kérdéseinkre is választ kaphattunk.

Egy csoport az informatikai alapokon nyugvó hangelemzés és videoelemzés révén jutott érdekes mérési eredményekhez a mozgások világából.

Míg az ötödik csoport a hőkamera segítségével próbálta láthatóvá tenni a láthatatlant. Ennek nyomán még azt is megvizsgálták, hogy a hőkamerával érzékelhető-e változás azokban a termekben, ahol már megtörtént az ablakcsere.

A két napos együttlét zárásaként minden csoport bemutatta a többieknek az elvégzett miniprojekt eredményét, válaszoltak társaik és tanáraik felmerült kérdéseire és mindeközben játszva tanulták, hogy hogyan is kell egy projekt fő állomásain végig haladni.

Tanáraik is elégedettek voltak a csoportok hozzáállásával és a megvalósult miniprojektekkel.

Vezető tanárok: Tislér Norbert és Kristóf Gábor


 

Március 18-19-én témanapokat tartottunk iskolánkban. A 11. évfolyam fakultációs csoportokba oszlott szét. Én a fizika fakultációs csoportommal dolgoztam ezen a két napon. Mindkét napot a fizika laborban töltöttük, 3 fős csoportokban dolgoztunk kísérletezések elvégzésével. Nagyon érdekes kísérleteket végezhettünk el. Tislér Norbert és Kristóf Gábor tanár urak segítségével két nagyszerű és sikerekben gazdag napot töltöttünk el, amit úgy zártunk le, hogy a csoportok bemutatták egymásnak prezentáció formájában a kísérleteket és azok következtetéseit.    

Bartha Dániel (11.C)

A nyelvi előkészítő és kéttanítási nyelvű 9. évfolyamok Veszprém nevezetességeit keresték fel.

Jártak a Városházán, ahol Dr. Mohos Gábor főjegyző úr fogadta őket. Betekinthettek a Petőfi Színházban és az Eötvös Károly Megyei Könyvtárban a „színfalak” mögé, és megismerkedhettek a Lélektér Alapítvány munkájával. A Művészetek Háza szervezésében két képzőművészeti és két irodalmi témájú múzeumpedagógiai foglalkozáson vettek részt. Jártak a Várbörtönben és az Érseki Palotában, a Gizella Kápolnában és a Szent György Kápolnában is. A Bakonykarszt Vízközmű Múzeumban szakember segítségével ismerkedhettek meg Veszprém vízhálózatával. A V-Busz telephelyén tett látogatás során Négrádi Tamás üzemeltetési vezető fogadta a csoportot, és a város új közlekedési rendszerét mutatta be a 9.ny/B osztályosoknak. A Dubniczay Palotában az Irokéz gyűjteményt tekinthették meg, a Teguláriumban pedig megtudhatták, a téglakészítés egykoron hasonlóan nagy jelentőségű változásokat indított el, mint a mobiltelefonok megjelenése. A Várban fotós feladatokat oldottak meg a diákok, és egy Veszprém ismereti kvízt töltöttek ki.

A két nap történéseiről az előkészítő évfolyamos diákok osztályfőnöki órákon kiselőadásokon számolnak be osztálytársaiknak.

Szarkáné Gáspár Andrea
osztályfőnöki munkaközösség-vezető

 

A 9. évfolyam diákjai a „Szertelenül, vidáman” Drogprevenciós Program keretében foglalkozásokon vettek részt az Alkohol és Drogsegély Ambulancia, a Megyei Rendőrfőkapitányság és az NFO, a Veszprém Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Főosztálya szakemberei segítségével.

A foglakozásokon konfliktuskezeléssel, stresszkezeléssel, szociális készségek fejlesztésével, az energiaitalok, a dohányzás, az alkohol, a gyógyszerek és drogok egészségre gyakorolt hatásával, jogi ismeretekkel és az egészségmegőrzéssel foglalkoztak a diákok a foglalkozásvezető szakemberek segítségével.

Szarkáné Gáspár Andrea
osztályfőnöki munkaközösség-vezető