A 2023/24-es tanév történelem OKTV döntőjében

Tóth Róbert István (12.B)
17. helyezést ért el.

Gratulálunk az eredményhez!

Felkészítő tanár: Engi Imre

Bódis Vivien, Sötét Szonja Liza és Sulyok Hanna 11.D osztályos tanulók március 8-án Dunaújvárosban részt vettek az országos Pannon Egészségtudományi Verseny döntőjén, ahol 5. helyezést értek el.

Eredményükhöz szívből gratulálunk!
Felkészítő tanár: Zsilák Borbála Anna

Résztvevő neve: Linczmayer Judit (pszichológus)
Úti cél: Ausztria, Bécs
Képzés megnevezése: Drama Techniques: Developing Self-Expression, Communication and Social Skills for All Students
Munkanyelv: Angol

Képző: Europass Teacher Academy

A képzés programja:

A dráma technika használata segíti a mentális és emocionális fejlődést egy holisztikus módszer kialakításával. Az empátia növeléséhez új módszereket biztosít, segít jobban megérteni a „testnyelvet”. A gyakorlatok hozzájárulnak a diákok közötti együttműködés, és a koncentráció fejlesztéséhez. 

A kurzuson hasznos gyakorlatokon vettem részt, amik a diákok közötti együttműködést, empátiát, és koncentrációt tudják fejleszteni.

A diákokkal való csoport munka során a megtanult gyakorlatok jól alkalmazhatóak.

Résztvevő neve: Mező Krisztina (angol nyelvtanár)
Úti cél: Spanyolország, Valencia
Képzés megnevezése: 21st Century Skills for Teachers and Students
Munkanyelv: Angol
Képző: Europass Teacher Academy

A képzés programja:

  • Kihívások és lehetőségek napjaink iskoláiban
  • Belső és külső motiváció a tanulási folyamatokban
  • Tanár és diák kulcskompetenciái
  • Feladatalapú és projektalapú tanulás; hogyan lehet ezeket a módszereket kihasználni és az órákat felépíteni ezek alapján
  • Fordított osztályterem, mi ez, és mik az előnyei és hátrányai
  • A fejlesztő (tanulást támogató) értékelés és szummatív értékelés (minősítés, kategorizálás, lezárás)
  • A tanulási folyamat elvárt eredményét írja le, cselekvést jelentő igéket használ, specifikus, konkrét, világos, egyértelmű és mérhető.)
  • Magabiztosabbá válni a 21. századi készségek beépítésében a szakórákba és tanítási célok eléréséhez.

A tanítási-tanulási célok eléréséhez szükséges motiváció és a megfelelően kiválasztott modern, a mai diákok igényeihez illesztett módszertan és technikák kiválasztása a tanórák eredményességének céljából. A diákok eredményesebb motiválása a 21. században különböző tanulás módszertani megközelítésekkel és technikákkal. A feladatlapú oktatás mellett, a fordított osztályterem és projektmunka módszertan használata.

A kurzus által bizonyos mértékben a szaktudományos, szaktárgyi, tudás; a pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és értékelése; a tanulás támogatása a 21. században; a digitális készségek; a kommunikáció és szakmai együttműködés kompetenciái fejlődtek.

Az eddig használt alkalmazásokon (Kahoot, Google Classroom, Wordwall, Learning Apps) túl a Trello, Flipgrid, Edpuzzle, Chat GPT, openai.com beintegrálása a tanórákba, a fordított osztályterem használata. Kollaboratív munka más szaktanárokkal, amennyiben a tanmenet lehetővé teszi (projektmunka).

Résztvevő neve: Nyerges Eszter (angol nyelvtanár)
Úti cél: Finnország, Helsinki
Képzés megnevezése: Empowered Teachers: Rediscover Your Motivation and Energy
Munkanyelv: Angol
Képző: Europass Teacher Academy

A képzés programja:

Fő célom a tanári munkám minőségi fejlesztése volt. Célom volt megismerni egy számomra új szemléletmódot, amely kiemeli a tanár személyének fontosságát az oktatási folyamatban. Igyekeztem elsajátítani konkrét módszereket a személyes motiváció növelésére és megtanulni megállítani a kiégési folyamatot konkrét technikákkal.

Az elvárt tanulási eredmények teljesültek. A tréning során végig követtem egy folyamatot melynek során megtanultam felismerni azokat a személyiségjegyeimet melyek támogatnak, megerősítenek abban, hogy tanárként hatékonyan dolgozzak. A pozitív pedagógia szerint az erősségeimre koncentráltam. Tanultam módszereket, hogy sikeresen tudjam kezelni az életemben jelenlevő stresszt, valamint helyzetgyakorlatokon vettem részt, ahol a kiégési tüneteket azonosítottam.

Idegen nyelvi képességeimet is fejlesztettem a mobilitás során a folyamatos angol nyelvű kommunikáció során. Személyiségem is fejlődött az közös munka során; közvetlenebb, nyitottabb, érdeklődőbb személyiségjegyeim megerősödtek. A kulturális hatások szerepe sem elhanyagolható, megismertem más nemzetek eltérő iskolarendszerét és Helsinki nevezetességeit.

Elemeztem a megismert módszerekben rejlő lehetőségeket és az alábbi területeket azonosítottam a saját munkám eredményességének növelésére: a tanított tantárgyam (angol) során tudom alkalmazni a drámajátékban rejlő személyiségfejlesztő és ezzel párhuzamosan nyelvileg is fejlesztő lehetőségeket. A tanfolyam során elsajátított testtudatosságra építő valamint relaxációs gyakorlatokat kollégáimmal is megosztom, így harmonikusabb munkakörülményeket teremthetünk. Pozitív tapasztalataimat megosztom kollégáimmal és szeretném őket bíztatni hasonló lehetőségek pályázására

Résztvevő neve: Simon Zsolt (angol nyelvtanár)
Úti cél: Írország, Dublin
Képzés megnevezése: Brain-Based Learning – Understanding How Students Really Learn
Munkanyelv: Angol
Képző: Europass Teacher Academy

A képzés programja:

A továbbképzés az alábbi témákat érintette (angolul):

  • the brain: facts and myths
  • growth and fixed mindsets
  • effective teaching and learning strategies
  • focus, attention and deep thinking
  • curiosity and making connections
  • memory techniques
  • creativity and visual thinking
  • emotions and learning
  • looking after your body
  • build yourself a digital second brain + digital tools
  • the power of habits

Elvárt tanulási eredmények:

  • a tanulási folyamat javítása
  • a tanítási tevékenységek és a kognitív képességek kapcsolata
  • új ötletek, új megközelítések, tippek és trükkök, új személetek megismerése
  • tanulók segítése a tanulási folyamatban

Tanulási eredmények értékelése:

  • A tanultak ismeretében munkámat hatékonyabban és eredményesebben fogom tudni elvégezni.
  • Új szakmai lehetőségekkel és emberi megközelítésekkel ismerkedtem meg.
  • Megtanultam, hogyan kerülhető el a túlzott rutin a munkámban.
  • Modern technikai megoldásokat, modern eszközöket, applikációkat ismertem meg.
  • A kurzuson résztvevő kollégák az enyémtől eltérő látásmódját beépítem a munkám során
  • A választott tréning érdekes és hasznos volt, sok új információt adott.

A kurzus során megismertetett elméleti és gyakorlati anyagnak egyrészről szemléletformáló valamint heurisztikus aspektusa is volt, értve ez alatt, hogy 17 éves pedagógusi munkámból fakadó tapasztalataimat más megvilágításba helyezte, segített másképp szemlélni a tanulási-tanítási folyamatot.

Úgy érzem, ezt az új látásmódot nemcsak saját pedagógusi munkámban, hanem vezetői feladataim ellátásában is tudom hasznosítani, valamint segítségére lehetek kollégáimnak a hatékonyabb tanulás-tanítás tervezéskor.

(A szakmai beszámolók a 2022-1-HU01-KA122-SCH-000077997 számú „Felzárkózás a XXI. század kihívásaihoz: tanítás-tanulás a digitalizált világban” című ERASMUS+ KA1 mobilitási projekthez kapcsolódnak.)

Kiss Róza 10/B osztályos tanuló a Tiszán innen, Dunán túl – országos népdaléneklési
minősítő verseny március 6 – án Balatonalmádiban megrendezett megyei fordulóján kiemelt
arany minősítést szerzett és bejutott az országos fordulóba.Szívből gratulálunk.
Felkészítő tanára: Baksa Kata

Iskolánk volt tanulója Molnár Attila a glasgowi fedettpályás atlétikai világbajnokságon 400 m síkfutásban 5. helyezést ért el.
Gratulálunk és nagyon büszkék vagyunk Attilára aki új országos csúcsot is futott az elődöntőben!

 

Tóth Barnabás 9.KNY/A osztályos tanuló március 2-án a megyei sakk diákolimpián első helyezést szerzett és így országos döntőbe jutott.
Gratulálunk!

Február utolsó hete rengeteg franciás programmal telt, amelyek előkészítésében a tagozat tanárai és diákjai lelkesen vettek részt. Hétfőn valamennyi franciás osztály egy olimpia kvízt töltött ki, a legjobb csapatok jutalomban részesültek.
Kedden a tagozatot alapító, korábban tanított tanárok és a jelenlegi franciatanárok találkozójára került sor.
Szerdán, február 28-án zajlott a franciás tagozat igazi ünnepe.
A Frankofón napon készült képek megtekinthetőek itt: Galéria


A 2023/2024-es országos Kreatív Szövegíró Verseny
döntőjében

Szitnyik Hanna (12. A)
4. helyezést ért el.

Gratulálunk a szép eredményéhez!
Felkészítő tanáruk: dr. Kocán Béla.

A döntő helyszíne, időpontja: Győr, 2024. március 22.