Az utolsó osztálykirándulás úti céljának több végzős osztály szokott külföldi várost választani. Idén nekünk, a 12.C-nek Krakkó városára esett a választásunk.

Csodálatos és élményekben gazdag hétvégét töltöttünk el egy gyönyörű városban. Péntek délután érkeztünk a szállásra, majd a szobák elfoglalása után elindultunk felfedezni a várost és a nagy piacteret. A szombat reggel idegenvezetéssel indult. Az osztályunk úgy gondolta, hogy nincs szükségünk hivatásos idegenvezetőre, ezért az osztályból pár ember tervezte meg az egész útvonalat és mutatta meg a csoportnak. Megnéztük a Wawel dombon fekvő katedrálist és a királyi palotát. Bejártuk a királyok útját, ami ma sétáló utcaként funkcionál, tele szuvenír boltokkal és éttermekkel. A főtéren a Mária-templomról és a posztópiacról tudhattunk meg érdekességeket. Ebéd után elindultunk az Auschwitz-i koncentrációs tábor felé. Egy kedves, magyarul beszélő, de Lengyelországban élő hölgy vezetett minket körbe. Rengeteg érdekes, szomorú és tanulságos dolgot mesélt. Megnéztük a magyar zsidók emlékére emelt kiállítást, majd átmentünk a Birkenau-i részhez is. Este ismét szabadidőnk volt, majd vasárnap reggel indultunk haza.

Szeretnénk megköszönni Orosz Enikő tanárnőnek és Nagy-Kasper Judit tanárnőnek, hogy elkísértek minket!