Október 16-20 között a Vetési Albert Gimnázium 2 tanára, David Cibeiras Barja (projektvezető) és David Martos Bertelli (kísérőtanár) a Córdoba melletti kis településre, Pedro Abadba utaztak, hogy részt vegyenek az Erasmus+ Rádió, tinédzserek és hírek, egy pályázat a befogadó oktatásért című projekthez kapcsolódó eTwinning, Rádiófelvételek készítésén és projektmunkán alapuló oktatás című nemzetközi továbbképzésen.

A hétfői nap a fogadás és ismerkedés jegyében telt, hiszen most volt alkalmunk először személyesen megismerni azokat a tanártársainkat, akikkel már egy éve, interneten keresztül, a projekten dolgozunk. Vendéglátóink ezen a napon elkalauzoltak bennünket a csodás Córdobába is.

 

Kedden a pályázatot koordináló iskolában, a Pedro Abad-beli IES Sácilis-ben, egy megnyitó ünnepség keretében, hivatalosan is kezdetét vette a programsorozat, valamint az Erasmus+ KA219 projekt. Az eseményen a következő meghívottak vettek részt:

- D. José Carlos López Casado. az IES Sácilis iskola igazgatója.

- Dª Magdalena Luque Canalejo, Pedro Abad polgármester asszonya.

- Dª Araceli Moreno Navajas, a CEIP Antonio Machado általános iskola igazgatója

- D. Francisco España, oktatási szaktanácsadó

Dª Rosa María Pérez Galafate, az iskola megbízott tanfelügyelője, valamint D. Rafael Cuenca Pérez, a Szülői Választmány elnöke személyes elfoglaltságuk miatt nem tudtak jelen lenni, de mindketten biztosítottak bennünket a pályázat támogatásáról, valamint arról, hogy számíthatunk mind a tanfelügyeleti szervek, mind a szülők segítségére a projektmunka során.

A megnyitón beszédet mondott D. José López Casado, a projektet koordináló iskola igazgatója és Dª Magdalena Luque Canalejo polgármester asszony. Beszédükben mindketten köszöntötték, és támogatásukról biztosították a résztvevőket. Ezt követően a társiskolák koordinátorai, többek között David Cibeiras Barja, iskolánk projektvezetője is, tartottak egy rövid bemutatkozást, ismertetve iskolánk részvételét és jövőbeni feladatait.

Ezt követően elkezdődött a továbbképzés, melyen belül elsőként egy, az eTwinning használatáról tartott előadáson vettünk részt. Ennek során a résztvevők megtanulhatták ennek a webes felületnek a használatát annak érdekében, hogy a közös munkához fel tudják használni azt. Az előadást az iskola volt igazgatónője, pályázatunk főkoordinátora, Dª Carmen Pavón tartotta. A résztvevő tanárok egész napját lefoglalta ez a képzés, ezért csak késő délután maradt időnk arra, hogy sétáljunk egy keveset Córdoba hangulatos utcáin.

18-án szerdán egy igazán intenzív munkanap várt ránk, mely során a TwinSpace-hez kapcsolódó ismeretekkel bővülhettünk. Ez egy olyan felület, melynek működtetésével iskolánkat bízták meg, és amelyen keresztül, sokféle eszköz felhasználásával biztonságos formában dolgozhatunk, és ahová feltölthetjük azokat az anyagokat, melyeket munkánk során biztonságosan szeretnénk megosztani a többiekkel. Az előadó ismét Dª Carmen Pavón volt. Ezt követően, már este felé, vendéglátónk elbűvölő córdobai házában tartottunk egy értekezletet az elkövetkező bukaresti utazásról.

19-én csütörtökön a napot ismét az IES Sácilis iskolában kezdtük. A megbeszélésünk témája az iskolánk által szervezett találkozó időpontja és tartalma volt. A magyarországi találkozót 2018 március 19-23-ra tűztük ki. 9:30-kor D José Carlos López Casado, az iskola igazgatója vezetett be bennünket a rádiófelvételek készítésébe, mivel a projektmunkánk során sok ilyet fogunk készíteni és felhasználni, modern rádiós stílusban. Az előadás végén a tanárok is megmutathatták ebbéli képességeiket, hiszen egy közös felvétel is készült mindannyiunk közreműködésével.

20-án pénteken a Córdobai Egyetem Természettudományi karán jártunk, ahol részt vettünk D Blas Segovia Aguilar, a Córdobai egyetem címzetes tanárának interaktív módszertani előadásán, melynek témája a befogadó oktatás volt. Itt megismerhettünk több olyan befogadásra ösztönző módszert, melyek pedagógiailag is sikeresnek bizonyulhatnak, mint például az érvelésen alapuló viták és az interaktív csoportmunkák.

Mindezek tükrében megállapíthatjuk, hogy a képzés sikeresen zárult. Meg kell még azt is említeni, hogy az a csapat, aki a projektben dolgozik, igen nagy tapasztalattal és munkabírással rendelkezik, mely a jövőre nézve nagy segítséget jelent majd ahhoz, hogy azt a rengeteg munkát véghezvigyük, amit ez a projekt számunkra magával hozhat. Mi, a Vetési gimnázium tanárai szerencsésnek érezzük magunkat, egyrészt kollégáink támogatása miatt, továbbá hogy részesei lehetünk egy olyan pályázatnak, amit ilyen magasan képzett kollégákkal karöltve vihetünk végbe.