Első alkalommal fordult elő, hogy iskolánkból két csoport egyszerre, közös busszal indult el külföldi tanulmányi kirándulásra. Szeptember 22-én pénteken hajnali 4 órakor indult kis csapatunk (nevezetesen a 9. és 10. évfolyam angolosai, illetve a 11.C osztály) Franciaországba, és 18 órányi zötykölődés után még aznap meg is érkeztünk az Alpok lábánál fekvő kisvárosba, Aix-les-Bains-be. A legelső napot a cserediákjainkkal tölthettük amolyan családi napként. Többünket hajózni vittek el, vagy Annecy-be felfedezni a város csodaszép, régi részét, és a tavakat.

A vasárnapot közösen töltöttük, megnéztük a Coupe Icare-t. A világ minden tájáról jönnek ide siklóernyősök, hogy részt vegyenek ezen a versenyen. Hétfőn hegyet másztunk: a Mont Blanc lábánál fekvő Chamonix-ba, illetve az Alpok legnagyobb gleccseréhez, a Mer de Glace-hoz vittek el minket. Lenyűgöző látványt nyújtott, rossz volt ugyanakkor  belegondolni abba, hogy mivel a globális felmelegedés miatt egyre gyorsabban olvad a gleccser, valószínűleg az utolsók között járhattunk ezekben az alagutakban. Kedden Lyonba mentünk, ahol sétáltunk a régi városrészben, az Institut Lumiere-ben pedig megnéztük, hogyan forgatták itt a legelső filmeket. Visszatérve Aix-les-Bains-be a polgármester fogadásán vettünk részt. Szerdán, az utolsó itt töltött napunkon Chambéry városát, és egy, a hegyeket bemutató kiállítást csodáltuk meg, majd a gimnáziumban a tiszteletünkre tartott búcsúesttel zártuk a napot. Csütörtökön reggel indultunk hazafelé, ám ezzel még korántsem ért véget a programunk. Megálltunk egy rövid látogatáson az orange-i ókori római amfiteátrumban, majd Avignonban felfedeztük a pápai palotát, és később a szállásunkat is. Másnap a Côte d’Azur mentén haladtunk, közben beugrottunk a grasse-i parfümmúzeumba. Miután Mentonban birtokba vettük aznapi szálláshelyünket és fürödtünk a tengerben, még tettünk egy utolsó látogatást Monte Carlóba, Monacóba. Másnap, szombaton 16 órányi utazás várt ránk hazafelé. Köszönettel tartozunk mindazoknak, akik lehetővé tették és megszervezték ezt az utazást, hiszen felejthetetlen programokban volt részünk ez alatt az egy hét alatt.